21 Şubat 2011 Pazartesi

Eski Dost ; Jay Jay Okocha Röportajı (Fifa.com)

Bugün bir gazla iki ayrı röportaj girdim bloga. Şimdi de bir çeviri çalışması yaptım,eksikler hatalar affola.Bazı cümlelerim google translate havasında oldu ama ingilizcem yettiği kadar artık. Orijinal de burada .

Nijerya , sen milli takımdan ayrıldıktan bu yana başka bir Jay Jay bakınıyor.Nijerya’nın başka bir dünya klasında ileriye dönük orta saha oyuncusu üretmesi için ihtiyacı olan nedir?

Ben inanıyorum ki başka bir Jay Jay orada var.Ama bununla ilgili en önemli soru : başka bir Jay Jay Okocha, Taribo West ya da Oliseh üretimi yapabilecek yapıya sahip miyiz ? Bence kendimize sormamız gereken asıl soru bu.Biz denemeliyiz , Nijeryalı yetenekler mutlaka vardır bu yetenekleri bulmak mümkün ve sadece orada keşfedilmeyi bekliyorlar.

Eski takım arkadaşın Samson Siasia, şimdi Nijerya milli takımı sorumlusu. Siasia ile Süper Kartallar’dan (Nijerya milli takım lakabı) beklentileriniz neler ?

İlk olarak bende şu anda Nijerya Futbol Federasyonu teknik komitesinin bir parçasıyım ve biz Samson Siasia’yı milli takımın liderliğine atayarak çok iyi bir adım attık. Yerli oyuncuları kadroya yerleştirerek yeniden bir inşaya başladık,eğer bazılarını alabilirsek yabancı profesyonellere karşı rekabet edebiliriz.Ancak Roma bir günde inşa edilmedi bu yüzden sabırlı olmak lazım.Bize o şanlı günleri geri getirmek için şimdi gerçekten mücadele etmemiz gerektiğini kabul ediyoruz ve bunu inşa etmemiz için zaman vermemiz gerekir.Şahsen ben buna ulaşmak için çok olumlu adımlar olduğunu düşünüyorum.Ayrıca, takımın başarılı olması için tüm Nijeryalıların desteğine ihtiyacı olacaktır.

Nijerya futboluna geri dönüş nasıl şimdi ?

Dürüst olmak gerekirse Nijerya’da bir şeyler yapmak bir insan için zordur.Futbolu geliştirme söz konusu olduğunda özellikle onunla ilgili bir kişi daha almak gerekiyor ve çok pahalı ve zaman alıcı duruma geliyor.Ne yapmayacaksam burada dururum ve sizlere yalan söylerim ve bu ben ne yapmayacağımı biliyorum , gidiyorum demektir.Futbol ailesinin bir parçası olmak şimdi bana bir etki yaratmak için fırsat verdi, Benim amacım(beni sürükleyen şey) futbolun bana kazandırdığının bir bölümünü geri verebilmek.Halen çokça geri vermek zorundayım.En önemli şey benim için bu değişimin parçası olmak, emin olun hepimiz arıyoruz ve bir yapı ile geldik.Bu insanlar en azından bizim gibi insanlar artık futbola geri koymaktadır.

Almanya’daki 2011 FİFA Kadınlar Dünya Kupası elçisi olmak ne anlama geliyor ?

Bu pozisyon için saygıdeğer büyük bir duygu. Nijerya ve ötesinde Dünya Kupası için farkındalık yaratmaya yarımcı olmayı umuyorum.Kadın futbolunu teşvik edeceğim. Dedikleri gibi , oyunun geleceği kadınsı.

Almanya 2011’de oldukça zorlu bir grupta ev sahibi Almanya, Fransa ve Canada ile eşleşti.Süper Şahinlerin (Kartal idi Şahin oldu? ) bu ilk engeli geçmek için ne gerekiyor ?

Takım oraya güven dolu çıkmalı ve daha da önemlisi turnuvaya iyi hazırlanmış olmalı.Eğer en iyi olmak istiyorsanız, en iyiyi alt etmelisiniz.Bu yüzden tüm hazırlıklar bununla ilgiliydi.Bir defa iyi hazırlık yapmak , size iyi bir yarar sağlayacaktır.

Geçen yıl dostluk maçında Almanya tarafından 8-0 yenilmek Şahinler için düşününce rahatsız edici olmalı ?

Ben öyle düşünmüyorum.Bilirsiniz, dostuk maçı; sadece dostluk maçıdır. Şimdi büyük bir turnuva yaklaşıyor bu yüzden dostluk maçına bağlı olarak yargılama yapamayız.Neden 8-0 kaybettiğimizde ki detaylara bakmalıyız. Ben her zamankinden ayrı olarak kaybetmiş olduğumuzu sanmıyorum.Biz sadece takımın yine böyle bir mağlubiyet almamasından emin olmak için bir dahaki sefere iyi hazırlanmayı ve bunun bize büyük bir ders olduğunu düşünüyoruz.

Hiç yorum yok: