27 Nisan 2011 Çarşamba

Kutsal Damacana 4: El Clasico


Dünyanın en büyük derbisi diyorsunuz. Diyorsunuz, çünkü bana göre öyle değil. Büyüklük kavramlarımız farklıdır, olabilir. Ligi idi, Kral'ın kupası idi, Şampiyonların ligi idi derken Real Madrid -Barcelona maçı serisine tutulduk. İzliyoruz, 5-0'lık maç gibisi oynanmadı.

Maç sonrası bloglarına bu tarz maçları yorumlayanları hiç anlamıyorum zaten. Yüz milyonlarca insanın izlediği maçı eğer sadece yazıları gelişsin dışında bir amaçla yazıyorlarsa komik duruma düşüyorlar. Benim gibi alt lig seven, bir Güntekin Onay bir Murat Kosova gibi Avrupa ligleri uzmanı olmaktansa bir 1. lig uzmanı olmayı hayal eden birisi olarak etrafımda bu kadar çok bu maçın muhabbeti dönünce dayanamadım, bir şeyler yazayım dedim.

Bu akşamki maçı tenzih ederek gireceğim cümlenin baş rolünü Pepe'ye veriyorum. Eğer izlediğimiz maçların güzel geçtiğini düşünüyorsanız bunu sağlayan Pepe'dir. Gelin kabul edelim ki Barcelona her maçta aynı oynuyor. Burada bunu anlatacak halim yok. Zaten 2 senedir izliyoruz. Pique-Xavi-İniesta-Xavi-İniesta-Busquest-Xavi-İniesta-Messi-Xavi............-Xavi-İniesta-Messi.... eeeh !

Sahaya kim "seyirciye güzel futbol izletmek" amacıyla çıkıyor acaba. Oyunun sonunda puanı, kupayı her neyse kazanana vermiyorlar mı? O zaman nedir bu dillendirdiğimiz güzel oyun saçmalığı. Yanlış anlamayın. Güzel futbol seyretmeyi ben de dahil biz istiyoruz, evet. Ama hiç bir takım sahada oynanacak oyun çok güzel olsun aman biz kazanmasak da olur kafasıyla çıkmıyor. O zaman Real Madrid > Barcelona oluyor malesef.

Neden baş rolü Pepe'ye verdim. Çünkü maçı canlandıran o idi. Takım yönetimi açısından bir numara olan Mourinho onu stoperden alıp ön liberoya koydu ya işte orada koptu film. Ciğersiz koştu iki maçta da. Kırmızı görebilme potansiyelli hareketleri ile girdi her topa ancak her seferinde de 9 kusur hareketten birine imza atmadan çekti aldı topu. Alamadıysa da rakibin pozisyonunu bozdu. Barcelona=pas ise o zaman bu pası bozacak=pres gel gelelim Real Madrid savunmacı orta sahasının pres yapacak adamı da=PEPE. Bu akşam ki maçı da yine Pepe'nin presi çözecek, hele ki İniesta yok iken.

İşte dünyanın en büyük derbisi denen maçın oynanan son ikisinde, birine takımına 1 puan diğerinde kupa kazandırma oranı açısından takım arkadaşlarına göre daha önce olan adam, bundan 2-3 sene önce yerde yatan rakibine tekme atabilecek kadar sapık ruhlu bir adam. O zaman bu maç Kutsal Damacana serisinin dördüncüsü olsun da biz de ona göre gülerek izleyelim.

Hiç yorum yok: